- Meesolen - http://www.meesolen.ee -

ME OLEME VIIKINGID!

Mis on saanud Eesti viikingitest?

 

Kuidas ja miks on Eesti mehe kvaliteet langenud nii palju, et kogu ühiskond me kallal pidevalt vingub? Mis kurat on saanud siin elanud viikingisõdalastest, keda kõik kummardasid?

Mul on tunne, justkui oli see eile, kui mind peeti väga andekaks noorkorvpalluriks ja kogu elu oli ees. Järsku olin 30 ja järgmine hetk läksin oma hea sõbra 40. juubelile ja sel nädalal läks mu poeg juba lasteaeda. Oma karjääri lõpusirgel hakkas mulle kohale jõudma, et see mida ma lapsena lootsin korvpalliga saavutada, seda ma kahjuks ei saavuta. Sel eluperioodil valetasin endale enamuse ajast ja elasin fantaasiates, kuna reaalne olukord mind hirmutas. „Äkki ei tulegi midagi paremat“ ja nii tõmbasin igapäev, hambad ristis, omale ketsid jalga ja lasin paar tundi päevas treeneritel enda peale karjuda. Ma kustusin ja vananesin hirmsa kiirusega.

_____________________________________________________________________

 

tõmbasin igapäev, hambad ristis, omale ketsid jalga ja lasin paar tundi päevas treeneritel enda peale karjuda.

_____________________________________________________________________

 

Ühel hetkel julgesin öelda, aitab jamast. Aeg oli endale ausalt otsa vaadata ja esitada küsimus, kas see ongi see, mida ma elult tahan? Kindlasti ei tahtnud. Aeg oli teha oma elus muudatusi, jõuga. Ma lõpetasin korvpalli mängimise 6 aastat tagasi päevapealt. Oleksin seda pidanud tegema isegi mõned aastad varem. Kui lõpetasin, olid põhjused, miks ma kunagi korvpalliga tegelema hakkasin ja miks ma seda mängu niipalju armastasin, juba ammu kuskile tahaplaanile jäänud.

Eelmisel talvel elasin koos oma perega Indoneesias, Bali saarel. Läksin sinna tugeva sooviga enda mõtlemist ja paradigmasid muuta. Uskusin, et see õnnestus. Olles ära olnud kogu pika ja pimeda talve ning kevadel Eestisse tagasi tulles eeldasin, et ka keskkond minu ümber on natukenegi muutunud. Muidugi ei olnud.

____________________________________________________________________

 

uus normaalsus on olla natuke väsinud, kuri, ülekaaluline ja kergelt depressioonis

 ____________________________________________________________________

 

Eestisse tulles hakkasin märkama seda, mis toimub Eesti mehega. Uus normaalsus on olla natuke väsinud, kuri, ülekaaluline ja kergelt depressioonis. Ja seda on tegelikult jube kahju vaadata, sest tegelikult tahame olla võimas viikingirahvas.

Mind hakkas huvitama see, et ühel hetkel hakkab mees tundma, justkui kõik oleks tehtud ja kõik saavutatud. Ta vajub kuskile mugavasse rutiini. Kaob ära soov tahta midagi enamat ja suuremat. Kaob ära võitlus ja siis nagu kustuks ka mehe hing ja keha.

Kuid samal ajal närib siiski mehi mingi rahutus, sest oodatakse pidevalt, et midagi põnevat võiks ikka nende elus juhtuda. Kuid midagi selle jaoks, et see ka juhtuks, mehed ei tee. Liigutakse iga päev sama rada pidi ja loodetakse, et ehk on homme midagi teistmoodi. Aga kahjuks ei ole.

Kas meil on võimalik nendest läbipõlemistest hoiduda? Kas füüsilise tervise kõrval peaks hakkama tegelema ka vaimse tervisega ja kui, siis millal? Kellel seda aega on? Kas tervisekäitumine tuleb kodust, koolist- kust ma tean, milline on üks terve mees? Mis üldsegi tähendab olla mees?

Mu pea on täis küsimusi, millele tahan vastuseid. Aga nagu ikka tuleb alustada algusest, iseendast.

 

 

 

 

Muutused – kõlab jubedalt!

 

Kohe on käes november, juba mitmeid aastaid  tuntakse seda Movembri ehk vuntsikuu nime all. Movember üritab pöörata tähelepanu meeste tervisele. Kõik juba teavad, et tavaliselt kasvatavad mehed kogu novembrikuu vuntse, et tõsta teadlikkust mehe tervisest.

Kuna see on just see teema, mille üle ma siin pikalt mõtteid mõlgutasin, siis otsustasin härjal (viikingil) sarvist haarata.Minu jaoks on november alati olnud kõige väsitavam ja masendavam aeg. Aasta kõige pimedam ja mustem aeg. Ega ma midagi teinud ka pole, et seda perioodi natuke paremaks ja rõõmsamaks muuta.

Seetõttu valmis, ennekõike mu enda jaoks, 30-päevane challenge, et natukenegi aasta kõige pimedamal ajal endas säilitada energiat ja positiivset mõtteviisi. Kõigepealt uurisin ja kaardistasin mured, mis minu vanuses (36) mehi vaikselt kiusama hakkavad. Ja ka lahendused.

 

Aeg – suurimad vaenlased!

 

1) Mehe painduvus hakkab vähenema 30-ndates. Mitte ainult sellepärast, et me enamus ajast kuskil kontoritoolil istume, vaid ka seetõttu, et need spordialad millega me oma 30-ndates tegeleme, nõuavad vaid ühte tüüpi lihasliigutusi. Jooksmine, jõusaal, korvpall ja muud spordialad tegelikult lühendavad me lihaseid.

Lahendus-Jooga. Joogas tehakse pikki venituse erinevatele lihastele ja lihasgruppidele. Samuti alandab jooga meie vererõhku ja aitab võidelda stressiga.   

 

2) Kuna süda on samuti lihas, hakkab ta 30. aastate teises pooles näitama märke väsimisest ja ta võimsus hakkab vaikselt langema.

Lahendus-Parimaks vasturohuks on igapäevane väike füüsiline tegevus, olgu siis selleks kasvõi pikem ja tempokam jalutuskäik. Kui tunned, et mure on tõsisem, siis võta ühendust mõne spetsialistiga.

 

3) Mehe keha hakkab pärast kolmekümnendat eluaastat vajama järjest vähem kaloreid igapäevaseks toimetamiseks. Täpsemalt vajab me keha iga päev 12 kalorit vähem kui eelmisel päeval. Kuna enamus mehi jätkab oma söömisharjumusi nagu see oli kahekümnendates, siis juhtubki see, et enamus meist saavutavad oma tippkaalu 34 ja 54 eluaasta vahel.

Lahendus-Pea piiri oma kalorite tarbimisega. Olgu need siis tahkel kujul või vedeliku kujul. Sa ei pea ennast iga kord täiesti oimetuks sööma ega jooma.

 

4) Mehe lihased hakkavad kaotama oma jõudu ja tugevust 30. eluaastates. Mis tähendab seda, et ka lihasmass hakkab vähenema. Kui selle ära hoidmiseks midagi ette ei võta, siis järgmise 10 aasta jooksul kaotab mees ligi kolm kilo lihaseid.

Lahendus-Anna oma lihastele koormust. Olgu selleks jõusaal või füüsiline töö. Kuid jõusaalis peab meeles pidama, et arenda tuleb oma keha kui tervikut, mitte ainult pumbata neid lihaseid, mis ööklubis head välja näevad.

 

5) Peab olema teadlik sellistest ohtudest nagu eesnäärme, munandi ja nahavähk. Lisaks tuleks hoida korras oma hambad, sest sealt saavad alguse paljud haigused.

Lahendus-Internetis on palju infot kuidas ja kus saaksid kontrollida ennast vähi suhtes. Meie vanuses võiks esimest korda juba kontrollis ära käia. Korra aastas võiks ennast käia ka hambaarstile näitamas. Igasuguse probleemi varajasel avastusel  on tagajärjed palju kergemad.

 

6) Mehe testosterooni tase hakkab 30. eluaastates langema kiirusega 1% aastas. See on just see aine, mis teeb mehest mehe.

Lahendus-Vähenda stressi oma elus, vaata üle oma kaalunumber, tee vahest kõrge pulsisagedusega trenni, söö tervislikult ja vähenda valge suhkru tarbimist. Kui suitsetad-lõpeta kiiremas korras.

 

7) Tuleb olla teadlik depressiooni ja keskeakriisi ohtudest. Kolmekümnendad on just see aeg, kus paljud mehed hakkavad tundma mitterahulolu oma eluga ja saavad järjest rohkem teadlikuks oma surelikkusest.

Lahendus-See on normaalne, et mehed mõtisklevad vahest oma elu üle ja vaatavad kuhu nad elus jõudnud on. Kuid, kui see põhjustab negatiivseid tundeid, mis halvavad ka sinu tegutsemisvõimet, tuleb otsida abi professionaalide käest.

 

 

Lähme lahingusse!

 

Kes julgeb ise naiste vahele „alla vaatava koera“ poosi võtma minna, tubli poiss. Kes vajaks väikest küünarnukitunnet, siis ühineb minuga.

Need igapäevased tegevused ei oota sinult palju, kuid annavad igaks päevaks väikese löögi tagumikku, mis peaks motiveerima sind oma elu ehk natuke teise nurga alt vaatama. Kokkuvõtteks mehed, proovime elada selle kuu natuke teistmoodi.

Jälgige edasisi instruktsioone meesolen kodulehelt, FB-st [1] ja Instagrammist [2], iga päev midagi uut!